A játékok tulajdonképpen levezetik a feszültséget
2010.07.15. 15:25
Egy friss tanulmány szerint az erőszakos játékok nem növelik, hanem csökkentik a feszültséget a játékosokban - ez az első tudományos bizonyíték.
A tudósok jó része általában a másik oldalról közelíti meg a kérdést; azt próbálja meg bebizonyítani, hogy aki rendszeresen Call of Duty-zik, abból idővel - ha szeretné, ha nem - dühöngő vadállat lesz. A Texas A&M viszont azt a teóriát boncolgatta, amit egyébként is sokan feltételeztek: a videojátékok segítenek az agresszió levezetésében.
Dr. Christopher J. Ferguson, a kutatás vezetője szerint a feltételezéseket - ha nem is 100 százalékosan biztosan, de - sikerült bebizonyítaniuk. Százhárom felnőtt embert kértek meg valamilyen frusztráló feladat végrehajtására, majd véletlenszerűen valakit elküldtek videojátékokkal játszani, valakit pedig nem. A videojátékosok közül valaki erőszakos programot kapott, valaki nem, az előbbiek között pedig akadtak olyan játékok, amelyekben hőst alakíthatott a játékos, míg némelyik címben a gonosz bőrébe bújhatott.
Ferguson szerint azon játékosok esetében, akik valamelyik erőszakos játékot kapták, csökkent az előző frusztráló feladat keltette ellenséges érzések és a depresszió mértéke. A tudós azt is megjegyezte: ez az igazi játékosoknak eddig sem volt újdonság, mások viszont kételkedtek benne, a tanulmány viszont rávilágíthat majd a játékok ezen oldalára, és a jövőben akár az is előfordulhat, hogy terápiák során alkalmazzák a videojátékokat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.