Már hosszú ideje, pontosabban négy éve annak, hogy az Eden Stúdió bevetette MOOR rendszerét a Test Drive Unlimitedben. A játék célja a pénzgyűjtés volt, és hogy megszerezzük a világ legszebb és legkívánatosabb járműveit, melyekkel egyre több és több kihívást teljesíthettünk. Az Unlimited szervereit még ma is több ezernyi játékos keresi fel, így várható volt, hogy az Atari nem hagyja sokáig pihenni a sorozatot. 

Ezt csak tovább erősítette az éveken át érkező számos pletyka és kép, s annak ellenére, hogy néha az Atari még saját magát is lebuktatta jelentéseivel, csak hallgatott, nem mondott semmit a sorozat sorsáról. Idén tavasszal végül megtört a csend, az Atari hivatalosan is bejelentette: érkezik a Test Drive Unlimited 2. Akárcsak az első részben ezúttal is a MOOR rendszer és a gazdag szuperautó tulajok életstílusának visszaadása képezi a játék alapját. Ismételten lehetőségünk lesz offline vagy online játékmenet között választani. Eden ígérete szerint az offline módot választókra is gondoltak.


A Test Drive Unlimited 2 két szigeten fog játszódni, a buliszigetként is ismert Ibizán és az első részben már szereplő, Oahun. Ibiza 380 négyzetkilométer nagyságú területét műhold felvételek alapján készítették, melyen 930 kilométer aszfaltozott út és 310 kilométer földút várja a játékost. A szigeten találunk kis falvakat, mezőket, erdőket és sivatagot is, de ami igazán egyedivé varázsolja az a valódi Ibizára is jellemző történelmi épületek és szűk utak. Így még az első rész rajongói is egy teljesen új környezetet járhatnak be, ezúttal is a már megszokott, kötetlen formában. Viszont az Eden szerette volna, ha Oahu is megmarad, így vették a fáradságot és teljesen átdolgozták a már ismert szigetet, amit ezúttal egy teljesen új megvilágításban járhatunk be. Oahu a második rész minden újdonságát megkapta, kiegészítették további 600 kilométer aszfalt és földúttal és természetesen számos új versennyel és kihívással.


Az Eden bevallása szerint igyekeztek a különféle fanoldalakon megtalálható ötleteket és javaslatokat felhasználva elkészíteni a TDU2-t. Ilyen ötlet volt a játék egyik nagy újítása, a nappal – éjszaka váltakozása, mely valós időben 2 óra 30 perc alatt zajlik le.  Az éjszaka közeledtével a városokban bekapcsol a közvilágítás és egyre több ház fényei jelennek meg, az utcák forgalma lecsökken, majd a nappal érkezével egyre több és több jármű jelenik meg az utakon.  Szintén ilyen újdonság a dinamikus időjárás, mely napsütéstől a viharokig terjed. Amikor az eget felhők borítják, elkezd dörögni (villámlani) már tudhatjuk, hamarosan elered az eső. Ekkor lehetőségük van, akárcsak a valós életben, kabriónk tetejét felemelni, majd ha elmegy a vihar ismételten leengedni. Ez csak egy azok közül a funkciók közül melyeket szabadon irányíthatunk. Ezen kívül még vezérelhetjük autónkon az ablakokat, a rádiót, a szélvédőtörlőt, irányjelzőt, vagy a világítást (tompított és reflektorfény) is. Az időjárás nem csak látványelemként kapott helyet, de képes lesz lemosni poros vagy sáros autónkat, s kihatással van az útra, ezáltal az autó vezethetőségére is. Az időjárás és a nappal -éjszaka váltakozást a szerver fogja szabályozni, így minden egyes játékos képernyőjén egyforma időjárás és napszak jelenik meg.


Bár az első részben is elhagyhattuk az utat és terepezhettük, az mégsem volt az igazi. Az Eden látva, hogy mekkora érdeklődés van erre, a folytatásban már gondoltak a terepezés kedvelőire, így hivatalos részévé tették a játéknak az off-roadot. Ibiza és Oahu szigetén is számos földút található, a területeket pedig az off-roadnak megfelelő formában és minőségben építették fel a fejlesztők, további ösztönzésként számos kihívással együtt. A megszokott versenyeken túl akár az elrejtett autóroncsokat is keresgélhetjük Ibizán, melyek felfedezéséért különféle autók vagy akár egész autókereskedéseket oldhatunk fel.


Sikeres versenyek után már nem csak pénzt, hanem tapasztalati pontokat is kapunk. Ezeket négy kategória alapján összesíti a játék: versenyzés, felfedezés (pl.: utak, autóroncsok megtalálása), gyűjtemény (pl.: kocsik, ingatlanok stb. birtoklása), vagy közösségi háló (pl.: sok barát, közös autózás) alapján. Egy ilyen kategória teljesítése után válik elérhetővé Oahu, melyet Ibiza repterét használva látogathatunk meg. Természetesen tapasztalat pontokat utcai mutatványaink után is kaphatunk, persze csak akkor, ha nem ütközünk a forgalommal, esetleg egy járőr kocsival, vagy egy fával. Ebből azt hiszem kiderült az is, hogy lesznek rendőrök. Szerepük ugyan jelenleg még nem tisztázott, de a legutóbbi információk alapján a rend védelmezői ezúttal komolyan odapakolnak majd a száguldozó ámokfutóknak.


A sok lehetőség és újdonság ellenére a játék továbbra is az kocsikról és az azok által nyújtott élményről szól. Előzetes információk alapján 175 autó vár arra, hogy gyűjteményünk részét képezze. A verdákat ezúttal is különféle osztályokba sorolták, és a megszokott módon ismét az adott márkára specializálódott kereskedőknél találhatjuk meg őket. Vásárlás előtt megszabhatjuk autónk belső elemeinek anyagát, az ülések varrását a belső és külső elemek szín összetételét, a felniket és sok minden mást. Majd végül, ha még nem vagyunk biztosak a vásárlásban ezúttal is elvihetjük előtte egy próbavezetésre a kiszemelt járművet. Az autókereskedésben nem áll meg a kocsi személyre szabása, hiszen külsős autótuning boltokat találunk a szigeten, ahol akár a valós életben is létező, hivatalos katalógusokból válogathatunk kedvünkre. Bár az autógyártók többsége nem örül neki, a tuning a vizualitásra és a teljesítményre is hatással lesz, s kivitelezése a Forza 3-hoz hasonlítható a leginkább. A kocsik ezúttal már felborulhatnak, sőt akár össze is törhetőek. A törés egyébként az egyszerű karcolódástól a külön féle elemek leesésig terjed, de ez nem fogja befolyásolni autónk teljesítményét és irányíthatóságát. Az Eden szerint nem akarták ezzel „büntetni” a játékosokat, ezért a törés funkció teljes egészében kikapcsolható lesz.


Járműveinket ezúttal is házaink garázsában tárolhatjuk. Ezen ingatlanok nem csak garázsként funkcionálnak majd, amolyan otthon szerepet is betöltenek. Lehetőségünk lesz meghatározni a falak színeit, különféle kiegészítőket vehetünk, tetszés szerint elhelyezhetünk bútorokat stb. De akár vásárolhatunk jatchot is, ahol találunk pezsgőfürdőt, különféle mini játékokat, napágyat, de akár garázsként is használható lesz. Akárcsak a házat, kedvenc hajónkat is ízlés szerint rendezhetjük be. Miután végeztünk otthonunk személyre szabásával, akár meghívhatjuk ide barátainkat, és itt lép be egy újabb lehetőség, melyet a külföldi média séta módként nevez. A mód használható a verseny lobbyn, házakban, klubokban, boltokba és számos más helyen, s lényege, hogy PlayStation Home szerű formában irányíthatjuk és járkálhatunk karakterünkkel. Így akár verseny előtt megnézhetjük ellenfelünk kocsiját, bejárhatjuk saját és ismerőseink otthonát és az előbb említett számos helyszínt. Ez persze nem jelenti azt, hogy kocsikázás közben bárhol kiszállhatunk. Séta módban lehetőségünk van más játékosokkal kommunikálni vagy akár fogadásokat kötni, vagy akár a jatchon pezsgőfürdőzni. Ez persze csak néhány példa az összes lehetőség közül.


Az Eden szerette volna, ha játéka ezúttal sokkal inkább elmegy a közösségi élet irányába. Ezért a séta mód mellett, kaptunk facebook és twitter támogatást is, de akárcsak az előző részben, itt is számon tarthatjuk a barátainkat egy barátlistán, de a barátok szerepe ezzel még nem ér végét. Meghívhatjuk őket házunkba, klubunkba, jachtunkra, vagy akár közös kocsikázásra is. Mindezt  -mármint a kocsikázást- akár közös autóval is megtehetjük, így a sofőr mellett amolyan navigátorként helyet kaphat egy másik játékos. A sofőr dolga persze a vezetés, de a társnak is lesz feladata, ezzel elkerülve a lehetőség unalomba fulladását. Így társunk akár egy térképet nézve segítheti a sofőr feladatát a különféle rövidítések és helyes útirányok megadásával. Ezen információkat a sofőr beszéd vagy akár erre alkalmas szimbólumok formájában kaphatja meg. Mivel sok negatív kritika érte az előző résznél ezzel kapcsolatban az Edent, így ezúttal már nem tünedeznek el ismerőseink, még akkor sem, ha például bemegyünk egy boltba. Sőt akár saját szobát is létrehozhatunk barátainkkal, ahol szabadon, mások zavarása nélkül tölthetjük időnket.


Mivel a saját karakter fontosabb szerepet kapott a folytatásban – példaként az előbb említett séta mód és co-driver – ezért akárcsak az autók és ingatlanok, karakterünk is személyre szabható. Vehetünk ruhákat és egyéb kiegészítőket, de kár megszabhatjuk hajunk, testalkatunk és viselkedésünk is. Ahogy az Unlimitedben, itt is lehetőségünk van a térkép vagy bookmark alapján egy már felfedezett helyszínre teleportálni, megmaradt a fényképezés és saját verseny létrehozásának lehetősége is. A térképen találjuk ezúttal is a különféle eseményeket, de számos új versenytípus került beépítésre, melyekről viszont egyelőre a fejlesztők nem nyilatkoztak. Szintén az első részből megmaradt dolog a klubrendszer, mely talán leginkább más játékoknál meglevő klánokhoz hasonlítható. Akárcsak számos más, az Unlimitedből örökölt elem, a klubok is komolyabb szerepet kaptak a TDU2-ben. A korábban már említett módon díszíthetjük a különféle méretű klubházakat vagy járhatjuk be séta módban. Persze a klub ennél többről szól. Minden klubnak lesz(nek) elnöke(i) és pénzügyi vezetői, akik a társaság mindennapi életérét lesznek felelősek. Így ők kezelik a klubkasszát vagy intézik a klubbon belüli és más klubok elleni versenyeket, vagy értékelhetik csillagokkal az egyes tagokat. A klub pénze komoly szerepet kapott, hiszen bizonyos autókat csakis klubon keresztül lehet megvásárolni. Az ilyen autók kizárólag a sok taggal rendelkező, gazdag klubok számára elérhetők el. Az így vett klub autót adott időben a klub csak egy tagja tudja majd használni.


Az első résznél nagyon sok panasz érkezett a fizikára, ezért az Eden egy teljesen új fizikai rendszerrel látta el az Unlimited 2-t, így ezúttal már nem fogunk a legkisebb dombon is nagyokat ugratni. Az autók is saját új dinamikai rendszert kaptak: minden egyes autó irányítása és viselkedése eltérő lesz. A külföldi média szerint a grafika láthatóan javult az első rész óta, a rajzolási távolság is sokkal nagyobb lett. Ezentúl a távolban valóban az utat látjuk és nem valami odabiggyesztett képet. A készítők úgy vélték, nem adnak ki kezeik közül összecsapott munkát, és mivel az autók dinamikai rendszere nem felelt meg a motoroknak, így a végleges dobozos verzióban már biztosan nem kapnak helyet a kétkerekűek. Azért ijedelemre nincs ok, a  mai világban felkapott DLC  formájában érkeznek majd megjelenés után, saját, külön fejlesztett dinamikai rendszerrel. Ezen kívül az Eden számos más témájú DLC-t is szeretne megjelentetni, így autó, ruha, bútor csomagokat is várhatunk majd a jövőben, melyek között lesz ingyenes és fizetős csomag is. Sőt a jelenlegi információk alapján akár további területeket tartalmazó kiegészítésékre is számíthatunk majd.


Első ránézésre a játék fejlesztése remek irányban és ütemben halad, és ha minden jól alakul, akkor az Atari által tervezett időpontban, idén ősszel megjelenhet a Test Drive Unlimited 2 Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra és PC-re. A TDU2 tartalmazza a luxust, a multiplayer játékmódokat és sok olyan apró dolgot, melyek valóban egyedülállóvá teszik majd az autós anyagok között.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://consoleedge.blog.hu/api/trackback/id/tr422027167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása